Renklerle oynamak

Geçtiğimiz haftalarda yaşadığımız üzücü olaylar sırasında içimden birşeyler yazmak gelmedi. Bir çocuğun ölümünün ardından yapılan kirli siyaseti ve insanların acılarının bile siyasete alet edilmesini üzülerek izledim. Hırsızlıkların, yolszulukların ifşa edildiği tapeleri ağzım açık dinledim. Twitter’ın kapatılması ise tüm bunların yanında o kadar ufak kaldı ki tepki bile gösteremedim.

Neyse kendi kendime buradan siyasi konulara girmeme sözü vermiştim. Sadece buradan değil, meslek hayatımda da habercilikten uzaklaşarak kafamı ve ruhumu biraz olsun rahatlatmayı istemiştim. Yine de evde ve arkadaş çevresinde bu konulardan kaçınmak mümkün olmuyor çünkü, olan biten sinirine sinirine basıyor insanın. Sanırım çoğunuz için durum benzerdir.

Neyse iç açıcı şeylerden bahsedelim istiyorum. Son haftalarda havalar soğukken vaktimin büyük kısmını evde ve arkadaşlarımın evlerinde geçirdim. Evdeyken Jose Saramago’nun Körlük romanını bitirdim, kedim Erik’le oynadım, dizilerimi izledim, İspanyolca çalıştım. Tabii sabunlarımla oynamaya da bol bol fırsatım oldu. 

20140322-181013.jpgYukarıdaki mavi beyaz sabunları yapmak çok eğlenceliydi. Metodu Soap Queen’den öğrendim. İlk katı döktükten sonra katılaşırken kaşıkla karıştırdım ve ortaya yamuk yumuk bir kat çıktı. Üzerine ikinci kat sabunu döktüğümde katlar arasında dalgalı bir geçiş elde ettim. Esans olarak lavanta yağı kullandım.

20140322-181026.jpg

Yeşil beyaz sabunları ‘double pouring’ metoduyla yaptım. İki farklı renkteki, eriyik sabunu aynı anda kalıplara döktüm. Kullandığım sabun bazları mat beyaz baz. Dolayısıyla yoğunlukları aynı. Bu nedenle sabunlar çok sıcakken dökme işlemini yapmak renklerin birbirine karışıp yekpare hale gelmesine neden oluyor. Bunu önlemek için sabunların soğuyup muhallebimsi kıvama gelmesini beklemek gerekiyor. Ancak bu çok hassas bir denge çünkü o kıvama gelen sabun her an donarak işleminizi berbat edebilir. Birkaç kez yaptıktan sonra duruma daha çok hakim olmak mümkün.

Double pouring yöntemi şeffaf ve mat sabun bazı kullanılarak yapıldığında daha kolay oluyor. Bazlar sıvı haldeyken de birbirine tam olarak karışmıyor. Koku olarak organik nane yaprağı yağı kullandım. Bu sabunlar Nane şekeri gibi kokuyor.

20140322-180956.jpg

Yukarıdaki sabunlar farklı bir yerden aldığım bazla yapıldı. Ancak kalitesinden memnun kalmadım. Sabunlarımda delikler oluştu ve yüzeyleri istediğim pürüzsüzlükte olmadı. Bir daha Tatlı Dilimlerden başka yerden baz almam, alırsam da belki yine onların sattığı ürünü üreticisinden yani Stephenson’dan alırım. Sarı, yeşil bu sabunlar bence çocukların ilgisini çekebilir. Mis gibi nane kokuyorlar. 

20140322-180943.jpg

Kalpli sabunları arkadaşım Damla’yla beraber yaptık. Kullandığımız mavi boya tamamen doğal, dolayısıyla akma yapmıyor. Esans olarak Tatlıdilimler’den aldığım “Denizci” yi kullandık. Oldukça sert bir erkek kokusu. Kullandığımız yöntem yine double pouring.

“Renklerle oynamak” için 2 yorum

  1. Bu batik efektli yeşiller maviler de leziz duruyor. 😉
    Saramago Körlük listemdeki kitaplardan benim de. Bu ara gündem dolayısıyla kendimi kitaplarla sarasım var. Aldıkça alıyorum. Özgürlük sanat ve edebiyatta olabilir mi?

    Beğen

    1. Kesinlikle, doğayı da unutmamak lazım. Ben şimdiden yaz için seyahat programları yapmaya başladım. Biraz deniz, güneş, orman havası, farklı iklimler, farklı şehirler iyi gelecektir bu ruh halimize diye düşünüyorum. Bu arada nisanda da İstanbul Film Festivali var. Keyifli bir bahar olur umarım hepimiz için 🙂

      Beğen

Yorum bırakın