sabun4

Mart ayı ve yeni sabunlar

Yeni bir aya girerken ilk işim eksilen sabun malzemelerimi tamamlamak oldu. Böyle bir düzen oluşturdum kendimce. Ay başında malzememi alıyorum ve o ay malzemem tükense de yeni sipariş vermiyorum. Kendimi bu şekilde kontrol altında tutmaya çalışıyorum. 

Bu ay sabun bazı haricinde aldığım yeni malzemeler arasında beyaz sim, beyaz sedef, ultramarin oksit, yeni esanslar ve silikon dikdörtgen kalıp var. Özellikle beyaz sedefen çok memnun kaldım çünkü şeffaf sabun bazına karıştırdığınız her renkte boyayı sedefli hale getiriyor, bu da sabunun rengine yerine göre dinamizm yerine göre romantizm katıyor. 

sabun3

Yeni aldığım esasnslardan biri beyaz sabun kokusu. Açıkçası bu kokuyu eşim istemişti ama benim de şimdiki favorim oldu. Miss gibi temizlik kokuyor. Diğer esansım da daha erkeksi bir deniz kokusu. Erkeklerin kullanabileceği sabunlar için bu tarz bir esansa ihtiyacım vardı. Doğru tercih yapmışım, koku gerçekten harika.

Dikdörtgen sabun kalıbını ise uzun süredir istiyordum çünkü kalp, gül ya da yuvarlak kalıplar yerine göre güzel olmakla beraber kullanım sırasında klasik sabunu aratıyor doğrusu. Dikdörtgen sabun avuç içine tam oturuyor, ayrıca yaratıcı kombinasyonlara da çok müsait. 

Bunların hepsini yine taa Antalya’dan Tatlı Dilimler‘den ısmarladım. Siparişim ikinci günde elime ulaştı. Şu ana kadar hiç aksama olmadı, dolayısıyla çok memnunum, çok seviyorum onları. 

İlk olarak söz verdiğim gibi sevgili yengemin (amcamın eşi) kızkardeşine hediye sabun hazırladım. Organik lavanta yağı ile yaptığım bu sabunlar iki katlı, beyaz sabun bazıyla yapıldı. Üzerine de ufak bir bindirme yaptım kalp kalıptan. Bindirme işi biraz zor oldu. Minik kalp sabunu kolonyaladım, kalbin alt yüzeyini sarı renkteki erimiş sabuna batırdım ve hazır sabunumun üzerine yerleştirerek kurumasını bekledim. Bu sırada kenarlara taşan kısımları çay kaşığının sapıyla temizledim.


sabun4

İki sabun da yengemin annesi için yaptım. Onlar için de yine küçük kalp kalıplarımı kullandım. Şeffaf sabun bazını mavi sıvı boya ve yeni aldığım beyaz sedefimle renklendirdim. Bunu ikiye böldüm. Önce bir kat döktüm. Araya kalp sabunu yerleştirip üzerine ikinci katı döktüm. Sonuçtan oldukça memnun kaldım. Embed işlemi için hazırladığım başka minik sabunlarım da vardı, balık, deniz yıldızı ve çiçek şeklinde ama yine en hatasızı kalpler oldu. 

sabun2

Sırada yeni siparişler de var. Şimdiden sabun bazlarımın büyük kısmını tüketmiş durumdayım. Artık bazılarını bir ay daha bekletmek zorunda kalacağım napalım.

Sabun yapma konsepti hayatıma aniden girdi ve girer girmez de orada inanılmaz bir yer kapladı. Yeni kombinasyonlar denemek, insanlar neler yapmış diye internetten araştırmak, hata yapıp daha iyisini hedeflemek, kafamı dağıtıp günlük streslerden uzaklaşmamı sağlıyor. Özellikle bu hafta aldığım bazı kötü haberlerin ardından mutfağa kapanıp mis gibi kokularla ve birbirinden güzel renklerle uğraşmak moralimi yeniden yükseltti. Bu da benim terapim oldu sonunda. çok da iyi oldu! Umarım herkes kendine iyi gelen uğraşı bulup günlük koşturmalar içinde biraz olsun rahatlamaya vakit ayırabilir. Güzel bir hafta dileğiyle…    

“Mart ayı ve yeni sabunlar” üzerine 2 düşünce

    1. Cok sevindim sabunlari begenmenize🙂 siparis vermek isterseniz zevkle hazirlarim. Blogda gordugunuz modellerden istediklerinizi secebilirsiniz. Renk ve kokuyu da siz secin, ben ona gore yaparim.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

